Tejp

Vi hjälper varumärken att stärka och vårda relationen med sina mottagare.

Tejp är en strategisk designbyrå med över 20 års erfarenhet av att förstärka och förtydliga varumärken. Vår kunskapsbas består av en lång och gedigen erfarenhet med nationella och internationella varumärken inom en rad olika branscher och sektorer. Allt från prisbelönta restauranger, IT-bolag, bryggerier, internationella parfymtillverkare till nationella bolag inom stålindustrin. Från start-ups till etablerade företag.

Vår passion är varumärken och dess relationer med människor — det är det som driver oss.

Tejp grundades av Stamatis Iatridis, som har över 20 års erfarenhet av att arbeta med framgångsrika varumärken. Listan, av några uppdragsgivare under åren, inkluderar projekt i Sverige och globalt:

Spendrups Brygeri, Kosta Boda, Wasa Bröd, Salming Underwear, Ekeblad Bostad, Kibun Sushibar (Melbourne), Vin & Sprit, Almars Krog, Almars Loft, KMTi, Maschera Bar (Melbourne), Mundati, La Femelle Lingerie (Grekland), Kronfågel, Värmlands Museum, Agil Juridik, Hud & Kroppskliniken, Boxconomy, Scott Millien Music, Grevital Superfoods, Elon Richardsons, Haha Café (Melbourne), The Health & Wellness Co (Chicago), Arvid Nordquist, Länsförsäkringar, Combi Wear Parts, Softcode, Indumo, House Samuel, KAMIC Installation, Ericsson, Mat & Vinbyrån Kulinarika, Falcon Bryggerier, Public Warning Systems (Australien), Sweet Order, ICA, Kutsch, The Coca-Cola Co mfl.

Erfarenhet. Kompetens. Passion.

Vi tar oss an varje projekt med passion och engagemang, oavsett uppdrag och uppdragsgivare. Genom att avsiktligt vara en kompakt och fokuserad organisation kan vi alltid ha ett personligt, prestigelöst och jordnära samarbete med våra uppdragsgivare. Detta är något som både vi och våra uppdragsgivare värdesätter högt i vår relation.

För att komplettera kärnkompetensen har ett noga utvalt och välbeprövat nätverk byggts upp. Det är kvalificerad expertis inom sina avgränsade områden från tryckerier till webbkreatörer, copywriters, fotografer och beteendevetare.

Förtydliga essensen för att förenkla relationen.

Tejp är en strategisk samarbetspartner i själva varumärkesprocessen. För oss kommer analys och affärsstrategi alltid före designfasen. Vi tar oss tiden att förstå vår kunds verksamhet, produkt eller tjänst, omvärld och målgrupp.

Arbetet sker alltid i nära samarbete med vår kund och med målgruppen i fokus. Det är långvariga varumärkesrelationer vi vill bygga mellan erbjudandet och målgruppen — inte bara en förgänglig visuell attraktion med kort livslängd.

Varumärken som skapar långvariga, meningsfulla relationer med mottagaren.

Vår verksamhet är rotad i strategiskt driven design. Design som positionerar varumärken, både på marknaden och i människors medvetande. Oavsett beröringspunkt, i traditionella eller digitala medier kommunicerar vi varumärkens inneboende värden till rätt mottagare.

Varumärke + mottagare = relation

Vårt arbete kännetecknas av en aldrig sinande nyfikenhet på det mänskliga beteendet.
Varför inleder vi relationer med specifika varumärken (medvetet och undermedvetet)? Vad är det som avgör vad och hur en människa gör alla sina val? Genom att ständigt ha känselspröten ute tar vi åt oss både fakta och sublima intryck, stort som smått.